Wednesday 20 January 2021

ସଭ୍ୟସମାଜ ଆଳରେ ପ୍ରାଚୀନ ଶବ୍ଦର ହତ୍ୟା

Conversation
Johannes Beltz
@JOHBELTZ
ଦିନନାଥ ପାଠୀଙ୍କ ସମ୍ପାଦିତ “ଚିତ୍ରଶାସ୍ତ୍ର”, ଓଡିଶୀ ଚିତ୍ରକଳାର ପ୍ରାଚୀନ ବ୍ୟାକରଣ https://odishasambad.in/chitra-shastra-a-palm-leaf-manuscript-from-odisha-a-review/ via 
@Odisha
 Sambad
ଦିନନାଥ ପାଠୀଙ୍କ ସମ୍ପାଦିତ “ଚିତ୍ରଶାସ୍ତ୍ର”, ଓଡିଶୀ ଚିତ୍ରକଳାର ପ୍ରାଚୀନ ବ୍ୟାକରଣ - Odisha Sambad
odishasambad.in
11:39 AM · Jan 17, 2021 from Zurich, Switzerland·Twitter for Android
Kedar Mishra
@MishraKedar1
11:36 AM · Jan 17, 2021·

Sibá
@Smahiam Replying to
@supriya_ 
@Smahiam Replying to
@supriya_m9
and
@mishra9_supriya
ଠିକ ଅଛି ସେଇଟା,ଅନେକ ସ୍କଲାର ଅଛନ୍ତି ଆଉ ତାଙ୍କର ଅନେକ ମତ ଅଛି|କିନ୍ତୁ corroborative ଉତ୍ସ ଐତିହାସିକ ତଥ୍ୟ କୁ ମଜବୁତ କରାଏ | ମୋ ମତରେ ଆହୁରି ଗବେଷଣା କରି,ଅନ୍ୟ ଶିଳାଲେଖ ନହଲେ ପ୍ରାଚୀନ ଧାର୍ମିକ ଓ ନାଟକୀୟ ଲେଖାରୁ ଖାରବେଳଙ୍କ ନା ବାହାରକରିବା ର ଅଛି ( ମାନୁଛି ଏଇଟା ପାଖପାଖି ଅସମ୍ଭବ ଓ କଷ୍ଟ ୟେ ସମୟରେ )
11:58 AM · Dec 26, 2020·

ପ୍ରମୋଦ କୁମାର ପଣ୍ଡା
@PramodpandaVk
Replying to 
@akala_kushmanda
ଚିହ୍ନଟ ପାଇଁ ଆମ ଇତିହାସ ଓ ପୁରାଣରେ ସାଜ୍ଞା ଅତି ପ୍ରାଚୀନ। ଏହା ଆମେ କାହାର ବଂଶଧର ତାହା ଜଣା ପଡେ। ୩୦୦୦ ବର୍ଷ ତଳର ହାତୀଗୁମ୍ଫା ଶିଳାଲେଖ ର ପ୍ରଥମ ଧାଡିରେ ଖାରବେଳ ନିଜର ପରିଚୟ ତାଙ୍କ ବଂଶ-ଗୋତ୍ର ପରିଚୟରେ ଆରମ୍ଭ କରୁଛନ୍ତି। ଐର ମହାମେଘବାହାନ ଖାରବେଳ - ଐର ଅର୍ଥାତ୍ (ବୈଦିକ) ଇରାଙ୍କ ବଂଶଧର। ଏମିତି ଆହୁରି ଅନେକେ ଅଛନ୍ତି।
9:01 PM · Nov 15, 2020

ପ୍ରମୋଦ କୁମାର ପଣ୍ଡା
@PramodpandaVk
Oct 30, 2020
ଦେବୀପୂଜାର ପରମ୍ପରା ସବୁବେଳେ କଳିଙ୍ଗରୁ ପୁନର୍ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି। 
ଯଜାତି କେଶରୀ ଦୂର୍ଗାପୂଜାରୁ ଶାସନ ଆରମ୍ଭ କରିଥିଲେ। ତାଙ୍କ ପରେ ଖାରବେଳ ଗଜଲକ୍ଷ୍ମୀ ସଂସ୍କୃତିର ପ୍ରଚଳନ କରିଥିଲେ। ହାତୀଗୁମ୍ଫାରେ ଗଜଲକ୍ଷ୍ମୀଙ୍କ ଖୋଦିତ ଚିତ୍ରର ସମୟ ୩୦୦୦ ବର୍ଷରୁ ଅଧିକ। ଆଉ ସବୁ ଗଜଲକ୍ଷ୍ମୀଙ୍କ ପ୍ରତିକୃତି, ମୁଦ୍ରା ତାପରେ।
#କଳିଙ୍ଗୀୟ_ପରମ୍ପରା

Omprakas Pattanaik ଓମପ୍ରକାଶ ପଟ୍ଟନାୟକ
@omprakas1947
Replying to 
@itzchampak
ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ସହମତ। 
ଖାରବେଳ ଓ କପିଳେନ୍ଦ୍ର ଦେବ ବିଶାଳ ସାମ୍ରାଜ୍ଯ ସ୍ଥାପନ କରି ତତ୍କାଳୀନ ସମୟରେ ଆମରାଜ୍ୟର ଯଶ ଚତୁର୍ଦ୍ଦିଗରେ ପରିବ୍ୟାପ୍ତ କରିଥିଲେ। କିନ୍ତୁ, ବର୍ତ୍ତମାନର ଓଡ଼ିଆ ସମାଜ ନରସିଂହ ଓ ଚୋଡଗଙ୍ଗଙ୍କ ସହ ବେଶୀ ସଂଷ୍ଳିଷ୍ଟ, ସେମାନଙ୍କର ସେଇ ଦୁଇ ଅମର କୀର୍ତ୍ତି ମାଧ୍ଯମରେ।
1:02 PM · Dec 20, 2020·

Conversation
संजय
@sanjaykhilar
ପାଇକ ବିଦ୍ରୋହ ସ୍ମାରକ ଯେତେବେଳେ ରାଷ୍ଟ୍ର ଏକତା ଓ ପରାକ୍ରମର ନୂତନ ଏକ ପରିଚୟ ସୃଷ୍ଟି କରିବାକୁ ଯାଉଛି ସେତେବେଳେ ଓଡ଼ିଶା ସଂସ୍କୃତି ଓ ଐତିହ୍ୟ ରକ୍ଷକ ବାମପନ୍ଥୀ ବୁଦ୍ଧିଜୀବୀମାନେ ରାଷ୍ଟ୍ର ଏକତା ଅପେକ୍ଷା ଉଗ୍ରଆଞ୍ଚଳିକବାଦ ଆଳରେ ରାଜ୍ୟ ଭବିଷ୍ୟତ ପିଢ଼ିକୁ ଜାତୀୟ ମୁଖ୍ୟସ୍ରୋତରୁ ଦୂରେଇ ରଖିବାପାଇଁ ଚେଷ୍ଟାରତ।
#PaikaRebellion1817
12:41 PM · Dec 8, 2019

Shivam Patnaik
@ShivamPatnaik2
Dec 29, 2020
Replying to 
@VAdkri
@Dhammachakka_
 and 
@adrakwali
ଅନ୍ୟ ଭାଷାକୁ ଆମ ଲିପିରେ ଲେଖିବା ପାଇଁ ନୂତନ ଅକ୍ଷର ଉଦ୍ଭାବନ କରିବା ମୋ ମତରେ ଭୁଲ୍ ନୁହେଁ। ଆମର 'ୱ' ଦିନେ ସେମିତି ହିଁ ଆରମ୍ଭ ହେଇଥିଲା। ଭାଷା ଆଉ ଲିପି ପୂରାପୂରି ଏକା ଜିନିଷ ନୁହେଁ। ରୋମାନ୍ ଲିପିରେ ବି ନୂଆ ଅକ୍ଷର ଯୋଡ଼ାଯାଇ କେତେ ଭାଷା ଲେଖାଯାଉଛି। ଅବଶ୍ୟ ନୂଆ ଅକ୍ଷର ଗୁଡ଼ିକ ଓଡ଼ିଆ ଭାଷା ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ବୋଲି କହିବା ଭୁଲ୍ ହେବ।
Shivam Patnaik
@ShivamPatnaik2
·
Dec 29, 2020
ଶେଷ ଧାଡ଼ିରେ ଲେଖିଥିବା "ନୂଆ ଅକ୍ଷର" ସେଇ ଅକ୍ଷର ଗୁଡ଼ିକୁ ବୁଝାଏ ଯାହାଙ୍କର ଉଚ୍ଚାରଣ ଓଡ଼ିଆରେ ନାହିଁ। ଏମାନଙ୍କ ଭିତରେ 'ୱ' ନାହିଁ। ମୂଳ ରୂପରେ ଓଡ଼ିଆରେ 'ୱ' ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଭାବରେ ଉଚ୍ଚାରଣ ନ ହେଉଥିଲେ ହେଁ ଆମେ ଅନ୍ୟ ଭାଷାରୁ କେତେ ଗୁଡ଼ିଏ ଶବ୍ଦ ଆହରଣ କରିଛନ୍ତି ଯେଉଁଗୁଡ଼ିକରେ 'ୱ' ଉଚ୍ଚାରଣ କରାଯାଏ। ତେଣୁ ମୋ ମତରେ 'ୱ' ଓଡ଼ିଆ।

Butterfly Gopi किशन ૐ
@ShrutiSambhar
·
Dec 25, 2020
ଘଇତା , ଗେରସ୍ତ , ମାଇପ, ମିଣିପି, ବୁଡ଼, ଡୁବ ଯଦି ଖରାପ ଶବ୍ଦ ତେବେ ଫକୀର ମୋହନ ସେନାପତି କେମିତି ଉପନ୍ୟାସ ରେ ଲେଖି ଦେଇଗଲେ ଏ ସବୁ। ଖୋକା ଭାଇ କେମିତି ଗୀତ ଲେଖିଗଲେ ଏ ସବୁ ଶବ୍ଦ ନେଇ??Relieved faceRelieved face
Binay Mohapatra#Nopolitics
@mohapatra_binay
Replying to 
@ShrutiSambhar
ଏ ସବୁ ଶବ୍ଦ ଏବେବି ଗାଆଁ ଗହଳରେ ପ୍ରଚଳିତ ଅଛି ଏବଂ କବି ଲେଖକମାନେ ଆବଶ୍ୟକ ସ୍ଥଳେ ବ୍ୟବହାର କରୁଛନ୍ତି ମଧ୍ୟ । କିନ୍ତୁ ଅନେକ ଲୋକ ସଭ୍ୟସମାଜ ଆଳରେ ଏପରି ଗୁଡାଏ ପ୍ରାଚୀନ ଶବ୍ଦର ହତ୍ୟା କରିଦେବେ ।
3:29 PM · Dec 26, 2020·Twitter 
shreeJay odisha
@bharatiyammm
·
Dec 26, 2020
Replying to 
@mohapatra_binay
 and 
@ShrutiSambhar
ବହୁତ ଶବ୍ଦ ଖରାପ sense ରେ ବ୍ୟବହାର ହଉଥିଲା, ଏଣୁ ଶିକ୍ଷିତ ଲୋକ ଏହାକୁ ବନ୍ଦ କରିଦେଲେ।
Binay Mohapatra#Nopolitics
·
Dec 26, 2020
ଶବ୍ଦର ମର୍ଯ୍ୟାଦା ଓ ଗାମ୍ଭୀର୍ଯ୍ୟ ତାର ବ୍ୟବହାର ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେ । ତେଣୁ ବ୍ୟବହାର କର୍ତ୍ତା ଉପରେ ଶବ୍ଦର ଶାଳୀନତା ନର୍ଭର କରେ ।
shreeJay odisha
@bharatiyammm
·
Dec 26, 2020
ମୁ ଏକମତ ନୁହେଁ, କେହି ଯଦି କୁହେ ତୋ ମାଇକିନିଆ ଟା ବହୁତ ଭଦ୍ର , କେମିତି feel ହେବ ସାର
Binay Mohapatra#Nopolitics
·
Dec 26, 2020
ଏପରି ବାକ୍ୟ ଅନେକ ଅଞ୍ଚଳରେ ପ୍ରଚଳିତ ଅଛି । ସ୍ଥାନ ଓ ପାତ୍ର ହିସାବରେ ବାର୍ତ୍ତାଳାପ ଅଲଗା ହୋଇଯାଏ । ସବୁ ଶବ୍ଦ ସବୁ ସ୍ଥାନରେ ସମାନ ସମ୍ମାନ ପାଏନି ।

Conversation
Johannes Beltz Retweeted
Odia Culture
@OdiaCulture
Bhima Bhoi: The Making of a Modern Saint by 
@JOHBELTZ
Bhima Bhoi: The Making of a Modern Saint
academia.edu
11:35 AM · Oct 3, 2020·

No comments:

Post a Comment